Институт Конфуций в София
представя:
Фестивал на
съвременното китайско кино
/6 – 13 фесруари 2015 г., Дом на киното /
ВХОД СВОБОДЕН!
всички филми са с български субтитри
* С подкрепата на Културния център на Софийски университет
ПРОГРАМА
6 февруари (петък), 18:30 часа
„Онази планина, онзи човек, онова куче“ (那山,那人,那狗)
драма, 93 мин
режисьор: Хуо Дзиенци
в главните роли: Йе Лиу, Тън Жудзюн
Награда „Гласът на публиката” на Международния филмов фестивал в Монреал, 1999г.
Истински, дълбок, земен. Филм, който шепне на душата и още с първите си сцени повежда зрителя по два пътя – нелекия, изпълнен с премеждия маршрут на планинския пощальон, и трудния път в отношенията между баща и син. И докато съзерцаваме неподозираната природна хубост на провинция Хунан, неусетно сме се доверили на двама души и едно куче, разказващи ни своята толкова обикновена и същевременно толкова необикновена история.
* * *
7 февруари (събота), 16:00 часа
„Изглежда красиво“ (看上去很美)
комедия/драма, 92 мин.
режисьор: Джан Юен
в главните роли: Дун Боуън, Жуей Джао
Награда на Международната асоциация за творческо кино (CICAE), Берлинале 2006 г.
Надникваме през вратите на пекински пансион, където главният герой – четиригодишният Фан Цянцян – споделя живота си с още 40-тина малчугани. Изявен индивидуалист и непоправим пакостник, той ежедневно среща трудности със строгата и подредена училищна система. Поднесен по изключително лек и закачлив начин, „Изглежда красиво” всъщност е своеобразно изследване на конфликта между ярката индивидуалност, от една страна, и обществото, от друга.
* * *
7 февруари (събота), 18:30 часа
„Цин Хун“ (青红)
драма, 123 мин.
режисьор: Уан Сяошуай
в главните роли: Гао Юенюен, Ли Бин
Награда на журито от Международния кинофестивал в Кан, 2005 г.
През 60-те години на миналия век много семейства напускат родните си места по доброволческа правителствена програма, за да се заселят в по-бедни региони на Китай с цел да развият местното стопанство. Изселниците се трудят в сиви заводи и търсят забавление в тъжни танцови зали, отричайки се от своето минало и култура – но не и от мечтата да се завърнат у дома. Главната героиня Цин Хун е момиче, родено и израснало в провинцията, след като семейството й е изселено от Шанхай. Зрителят майсторски е въвлечен в зараждащия се конфликт между Цин Хун, вкопчена в единствения живот, който познава, и баща й – обсебен от мисълта да се върне със семейството си обратно в големия град.
* * *
8 февруари (неделя), 16:00 часа
„Спокойните камъни Мани“ (静静的嘛呢石)
драма, 102 мин.
режисьор: Пема Цеден
Награда за най-добър режисьор от Международния филмов фестивал в Шанхай, 2006 г.
Леко и неусетно се пренасяме в Амдо, историческа област в провинция Цинхай, където обучаваните за духовни лица млади лами се опитват да балансират между спазването на стриктните правила в манастира и изследването на външния свят чрез телевизията и филмите. „Спокойните камъни Мани” е една майсторски разказана етнографска приказка за сблъсъка на изолирана будистка общност с глобализацията и постепенното обезличаване на културните и религиозни ценности.
* * *
8 февруари (неделя), 18:30 часа
„Къкъсили“ (可可西里)
драма/трилър, 85 мин.
режисьор: Лу Чуан
в главните роли: Дуобудзие, Ци Лян
Награда за най-добър китайски филм на 2004 г.
Къкъсили е най-слабо населеният регион в Китай, разположен в северозападната част на Цинхай-Тибетското плато. Заснет в почти документален стил, филмът разказва историята на група тибетци, които доброволно решават да защитават населяващите региона антилопи от бракониери. „Къкъсили” е изключително силен и суров филм, който запленява с красотата си, шокира с варварската и студена действителност и остава да витае дълго в съзнанието.
* * *
10 февруари (вторник) , 18:30 часа
„Голямото земетресение в Таншан“ (唐山大地震)
драма, 135 мин.
режисьор: Фън Сяоган
в главните роли: Сю Фан, Джан Дзинчу, Ли Чън
Награда за най-добър игрален филм на Азиатско-Тихоокеанския фестивал 2010г.
Шофьорът на камион Фан Дацян живее просто, но щастливо със съпругата си и двете им деца, когато съдбата на семейството се променя необратимо. Денят е 27 юли 1976 г. – една черна дата в историята на Китай, голямото таншанско земетресение, при което загиват над 240 000 души. Филмът пресъздава неочакваната и драматична съдба на оцелелите от семейството. Майсторската режисура и великолепната актьорска игра водят зрителя през експлозия от чувства на страдание, угризения, дързост и всеопрощаваща любов.
* * *
11 февруари (сряда), 18:30 часа
„Най-обичното“ (最爱)
драма/романтичен, 100 мин.
режисьор: Гу Чануей
в главните роли: Джан Дзъ-и, Аарон Куок
Награда “Златен Кон” от филмовия фестивал в Тайпе „Златен кон“, 2011 г.
Първият филм, продукция на КНР, който засяга парещата тема за СПИН в Китай и в частност скандала с незаконната продажба на кръв, разразил се през 90-те години. Във филма участват известната китайска филмова звезда Джан Дзъ-и и хонконгският „крал на попа” Гуо Фучън – в ролите на младите Дъ И и Цин Цин – ХИВ-позитивни, рискуващи всичко в търсене на своя последен шанс за щастие.
* * *
12 февруари (четвъртък) , 18:30 часа
„Догадките на Ли Ми“ (李米的猜想)
криминален/драма, 96 мин.
режисьор: Цао Баопин
в главните роли: Джоу Сюн, Дън Чао
Награда за най-добър режисьорски дебют от Международния филмов фестивал Сан Себастиан, 2008 г.
Ли Ми е симпатична млада жена – шофьор на такси, която от първия кадър ясно заявява, че това ще бъде един необикновен филм. Зрителят се задъхва в опит да догони и влезе в крачка с бързо развиващия се и не винаги хронологично последователен, но за това и изключителен сценарий, включващ отвличане, самоубийство, сменена самоличност, трафик на наркотици, обсебеност, натрапчиви идеи и много любов…Филмът е блестящ пример за успешна комбинация на трилър и романтика с премерена доза черен хумор.
* * *
13 февруари (петък), 18:30 часа
„Светът“ (世界)
драма, 143 мин.
режисьор: Дзя Джанкъ
в главните роли: Джао Тао, Чън Тайшън
Голямата награда на журито на Международния филмов фестивал – Вису, Франция, 2005 г.
Филмът е заснет в едноименния парк „Светът” в Пекин, прочут с имитациите в умален размер на световни забележителности. Лентата представлява низ от контрасти, най-яркият от които е между Пекин – все по-космополитен и отворен към света – и неговите „невидими” строители – мигриращи работници от цял Китай. „Светът” се запомня с редицата убедителни портрети на тъжни и несигурни хора, които се лутат сред пищни сценични декори, имитации на чуждестранни сгради и монументални пекински пейзажи.