Традиционно “София филм фест” гостува в Софийския университет с шест прожекции в театралната зала на 23, 24 и 25 март, сред които носителят на “Златна палма” “Титан”, на “Златен лъв” – “Събитието” и на награда от фестивала “Трайбека” “Брайтън 4”. Билети за прожекциите могат да бъдат закупени на място, както и онлайн тук.
ПРОГРАМА
23.03, 18.30 ч. КАК СЕ НАУЧИХ ДА ЛЕТЯ
Сърбия-Хърватия-България-Словакия, 2021, 85 мин, реж. Радивое Андрич
Една привидно скучна ваканция с две възрастни дами на идиличен средиземноморски остров се превръща в сериозно събитие за 12-годишната София – тя получава първата си целувка, среща се отново с отдавна разделеното си семейство и осъзнава преходността на живота…
„Исках да кажа на младите хора да не бързат да пораснат. В един от най-важните моменти в живота, когато сте на 12 или 13, обикновено искате да сте на 15 или 16. Това е глупаво. Опитвам се да кажа на децата да се наслаждават на тези 12 години, защото те са точно толкова феноменални, колкото и 16. Глупаво е да бързаш да пораснеш, защото така ще загубиш това, което се случва в този момент.“
Радивое Андрич
23.03, 20.30 ч. ТИТАН
Франция-Белгия 2021, 108 мин, реж. Джулия Дюкурно
Като дете Алексия преживява автомобилна катастрофа, в резултат на която получава травма на главата. След като излиза от операционната с имплантирана титаниева пластина, тя открива, че на подсъзнателно ниво има странна емоционална връзка с автомобилите. Години по-късно Алексия работи като екзотична танцьорка на автомобилни изложения, където се държи провокативно пред агресивната мъжка публика. Когато един от мъжете я напада, той бързо е неутрализиран, което дава началото на поредица от убийства. Насилието започва да се засилва, но изведнъж Титан се превръща в много по-нежно създание, тъй като Алексия поема ролята на отдавна изчезналия син на пожарникаря Венсан. Това е всичко друго, но не и обикновена семейна идилия, защото сексът с коли може да има непредвидими последици.
24.03, 18.30 ч. СЪБИТИЕТО
Франция, 2021, 100 мин, реж. Одри Диван
Април, 1963 г. Абортът е незаконен и се наказва със затвор в най-добрия случай или смърт в най-лошия. Менструацията на Ан закъснява с пет седмици и тя е все по-отчаяна: не се справя с ученето и е твърде уплашена, за да се довери на приятелите си. Привидно загрижен лекар ѝ предписва лекарство и я уверява, че то ще предизвика аборт, но всъщност е предназначено за допълнително укрепване на плода.
„Събитието е заснет и изигран от актьорите толкова деликатно, че ескалиращият ужас на Ан е максимално изразен, а накрая се превръща в разтърсващо реалистично преживяване.“
Гай Лодж, Variety
24.03, 20.30 ч. МРАК
Сърбия-Дания-Италия-България-Гърция, 2021, 108 мин, реж. Душан Милич
Някъде в планините на Косово, в имот, заобиколен от гъста гора, живее Милица заедно с майка си и дядо си. Когато слънцето залезе, семейството се барикадира в къщата, уплашено от ужасите, които се чуват в гората. Дали страхът в обсадената къща е отглас от времето на войната, или е плод на въображението на обитателите, въпреки присъствието на международните сили за сигурност в региона? Няма физически доказателства, че се случва нещо лошо, но с всяка следваща нощ страхът отново ги обзема…
25.03, 18.30 ч. БРАЙТЪН 4
Грузия-Русия-България-САЩ, 2021, 95 мин, реж. Леван Когуашвили
Кахи – бивш грузински състезател по борба, изминава пътя от Тбилиси до Брайтън Бийч в Ню Йорк, за да помогне на сина си Сосо, изпаднал в затруднение, след като не успява да върне заема, взет от собственика на ресторант Амир. Така започва историята на баща и син, които не само се опитват да намерят пари, но постепенно започват да се преоткриват един друг и опознават странния микрокосмос на Брайтън Бийч. Това е първата спирка в Америка на двама души, които току-що са пристигнали от постсъветския свят на място, където ще опознаят живота на имигрантите и ще направят първите си стъпки в „истинската Америка“.
Брайтън 4 разказва за саможертвата на един баща.
25.03, 20.30 ч. РИБЕНА КОСТ
България-Румъния, 2021, 105 мин, реж. Драгомир Шолев
Няма нищо драматично в случайно откритото тяло на умиращ делфин на брега на морето. Драматични са обаче деветте истории на хора, огледали се в окото на делфина. Девет ситуации, в които хората са притиснати да реагират, а те са объркани, изплашени, всеки потънал в своите грижи и проблеми. Девет гледни точки към един абсурден свят, в който хората са като умиращия делфин, за който никой не знае как да се погрижи.